Tuesday, May 23, 2017

ليله الدخلة والعائله الجزء التاسع والاربعون


بعد ما قفلت السكه في وش اختي حسيت بالندم، كدا انا غلطان، مايصحش اني اقفل السكه في وش حد، فما بالكم دي اختي، رجع قلبي يحن عليهم تاني وبدأت افكر ان اختي بعد جواز مازن هاتبقى لوحدها، ومراتي لسه الخطر اللي بيهددها من ام عبدالله السعوديه، ومشوار الجمعه اللي فاتت بتاع الحفله الجنسيه في بيت اختي دا نساني كل حاجه.

كنت جعان، دخلت مطعم واتغديت وبعد ما اكلت روقت شويه والقلق اللي كان عندي بدأ يروح، دخلت قهوه وطلبت كوباية شاي وشربتها روقت اكتر، دماغي اتظبتت ، طلعت سيجارتين كمان شربتهم وانا باتفرج على تلفزيون القهوه، والفيلم اللي شغال كان فيلم دعاء الكروان، وقصته مشهوره ان فيه واحد غني كان بيستغل فقر البنات عشان ينيكهم، تخيلت ان مراتي واختي مكانهم قولت مايصحش اسيبهم لوحدهم، وفي نفس الوقت حسيت بمتعه كل ما تخيل مراتي واختي في احضان حد تاني، واضح ان مشاعر الدياثة جوايا ومش هاتطلع، بس قولت لنفسي : يامعاذ لو انت عاوز تتوب حقيقي يبقى تختار الطريقه، ماهو مش كل حاجه بنحسها لازم نعملها، آديك جيت تتوب كنت هتأذي اقرب الناس اليك

قررت اني ما فكرش في موضوع التوبه دلوقتي واني أصلح علاقتي باختي ومراتي، على الاقل عشان اقف جنبهم في شدتهم، اختي مالهاش اخوات صبيان غيري، ومراتي بتحبني، صحيح هي عصبيه وماسكين علينا ذله لكن الحال من بعضه، ما انا اللي وافقت اتجوزها رغم اني عارف القصه من الاول.



طلعت التليفون وبارن على ساميه توقعت انها ماتفتحش لانها زعلانه، بس لقيت الخط فتح على طول، وقالت: آلو أيوه يامعاذ انت فين؟
قولت: انا في مشوار ياساميه وجاي كمان شويه
قالت: انا عماله بارن عليك مابترددش
قولت: ياحبيبتي انا كويس ماتقلقيش ، ساعه كدا وجاي
قالت وهي بتتنهد: طالعه من بقك حلوه قوي يامعاذ، حلوه قوي حبيبتي من زمان ماقولتهاش، شكلك هديت وبقيت كويس انا كدا اطمنت عليك
قولت: زياده في الاطمئنان الموضوع اللي اتخانقنا عليه في البيت انسيه خالص، انا هاروح مشوار لغايه امي اسلم عليها وراجع، وهاطلب أجازه عارضه من الشغل ونايم بكرا في البيت.
قالت: تيجي بالسلامه ياحبيبي

روحت لامي اسلم عليها بقالي اسبوع ما شوفتهاش من يوم ما كانت عيانه ونكت جارتنا خالتي سوسن، قابلني في الشارع تحت احمد بن خالتي سوسن جارتنا، سلمت عليه وقولت له: عاملين ايه
قال: كويسن
قولت: وخالتي سوسن عامله ايه
قال: كويسه
قولت :مش عاوزين حاجه
قال: متشكر جدا يامعاذ اتفضل
قولت: شكرا

استغربت من ردود أحمد، دا صاحبي مهما كان وردوده الصغيره دي ما تطمنش، أحمد زي ما قلت هو ابن سوسن جارتنا عنده 20 سنه زيي، ومتربيين مع بعض، وله اخت توأم اسمها نهي، لكن مش شكله خالص

ودخلت بيتنا لقيت هناك امي واخواتي البنات ولقيت معاهم خالتي سوسن وبنتها نهى كلهم قاعدين في الصاله بيتفرجوا على التلفزيون، سلمت عليهم واول ما شافتني سوسن بصت لي قوي وكان فيه حاجه، شلت عنيا من عنيها بسرعه عشان تبقى الامور طبيعي، بس عنيها كانها بتقولي حاجه معينه، قعدنا نتكلم مع بعض شويه والساعه بقت 12 بالليل وعاوز اروح استأذنت وقولت: عاوزه حاجه ياماما كويس اني شوفتك
راحت قايمه من مكانها وقالت: عاوزاك يامعاذ تعالى ورايا
قولت : خير فيه ايه ياماما
لقيتها بتشدني من ايدي
دخلنا اوضة نومها وقفلت بالترباس، تذكرت اللي حصل بيننا في البيت بس قولت لا يمكن يحصل تاني، ياترى امي عاوزاني في ايه؟

قالت لي امي: بص يابني اللي حصل بينا ما حدش عرف بيه، وواثقه انه عندك سر في بير ، انا مربياك وعارفاك
قولت: فيه حاجه ياماما؟
قالت: فيه خبر عاوزه اقوله لك ولكن مش عارفة هاتعمل ايه
قولت: خير
قالت: الحاجه سوسن جارتنا ام احمد
قولت: مالها
قالت: طلعت اشاعه انها بتنام مع ابنها احمد، والشارع كله بيتكلم
قولت وانا متوتر: ازاي دا حصل ومين اللي عرف ومين اللي قال ومين اللي شاف؟
قالت: اللي شاف شاف الموضوع خلاص انتشر وهما ماعادوش بينزلوا الشارع، وزي ما انت شايف سوسن قاعده عندنا ليل نهار، واحمد بييجي يطمن عليها ويروح يبات بره عند صحابه وقرايبه

قولت: اتاااااااااااااري احمد قابلني في الشارع تحت مش على طبيعته وكان يرد بنص كلمه، وكمان خالتي سوسن لما شافتني بصت لي جامد.
قالت: انا بس بعرفك عشان تكون فاهم هي قاعدة معانا ليه هي وبنتها لغايه دلوقتي
قولت مايهمكيش ياامي، سر ام احمد في بير وانا من ناحيتي هحاول اني احميهم، المهم انا ماشي دلوقتي مش عاوزه حاجه؟

راحت امي مقربه مني ومدت ايديها على ايدي وحضنتي جامد وقالت: وحشتني قوي يامعاذ، وراحت سايباني ورجعت بضهرها لورا بقت تبصلي وقالت: بقى اسبوع بحاله ماشوفكش يابن الجزمه دا انت الراجل بتاعنا آديك شايف ابوك بيغيب بالاسبوع في شغله
قولت: ولا يهمك ياماما طول ما معاذ موجود اعتبريني راجل البيت
قالت وعنيها كلها رقه وحنيه: انا فعلا معتبراك راجلي خصوصا بعد اللي حصل عندك
وقامت مقربه ايديها من وراكي وفضلت تحسس عليها ، وبعدين طلعت لفوق بقت تحسس على زبي اللي بدأ يقف

روحت قايم بسرعه وقولت: انا ماشي ياماما ابقي سلمي لي على ابويا
وطلعت اخدت الباب ورايا ومن غير ما أسلم على اللي قاعد في الصاله طلعت وكاني هربان

ونكمل الجزء القادم

No comments:

Post a Comment